Het belang van Google Local Search
Uw website is een belangrijk medium waarmee u een indruk geeft van uw bedrijf. Dat de eerste indruk hierbij doorslaggevend is moge duidelijk zijn.
De meeste bezoekers van uw website komen binnen via de Google zoekresultaten. Ze tikken bijvoorbeeld in: “Restaurant Heinkenszand” en zien dan de resultaten op een rijtje staan.
De opvallendste vermeldingen komen van Google Local Search, oftewel de lokale zoekresultaten. Dat ziet er dan als volgt uit:
Wordt er op de naam van het bedrijf doorgeklikt dan komen de bedrijfsgegevens. Standaard zijn deze maar gedeeltelijk gevuld en dus niet compleet.
Door eigenaar van deze pagina te worden kan je de gegevens aanvullen met bijvoorbeeld openingstijden, foto’s of een directe link naar een boekingspagina.
Reviews
Naast het weergeven van nuttige eigen informatie kan er door de bezoeker een review worden gegeven. De waardering kan in de vorm van een aantal sterren worden gegeven maar daarnaast ook als geschreven review.
Je kan dat zien als een soort moderne mond-tot-mond reclame. Het is voor iedereen mogelijk hier een review te plaatsen. Het kan dus ook voorkomen er een negatieve review wordt geplaatst. Als die terecht is dan kan je dat het best gewoon accepteren. Helaas worden er ook wel eens vervelende en ongepaste reviews geplaatst.
Het is mogelijk deze richting Google als ongepast aan te geven waarna deze dan zal worden verwijderd. Hiervoor moet je echter wel als eigenaar van de pagina geregistreerd staan.